چه چیزی باعث ایجاد یک وب سایت خوب می شود؟ به وب سایت های مورد علاقه خود برای بازدید یا آخرین باری که به یک سایت واقعا خوب رفته اید فکر کنید. چه چیزی آن را بسیار عالی کرده است؟ به احتمال زیاد ، این یک تجربه غوطه وری بود که به نظر می رسید شما وقت زیادی را در یک فضای خوب پرورش یافته می گذرانید ، مانند یک فروشگاه هیپ ، یک باغ سرسبز ، یک آزمایشگاه پیشرفته یا یک استودیوی کاملاً هنری. نام تجاری موثر وب سایت باعث می شود که وب سایت ها مانند فضاهای پرجمعیت و واقعی برای کاوش و تعامل با آنها احساس شوند.
همه بهترین وب سایت ها یک نکته مشترک دارند: مارک تجاری موثر. این یک انجمن برای گیمرهای رقابتی یا یک فروشگاه آنلاین درمان سگ باشد ، موفق ترین وب سایت هایی هستند که مارک های خود را به روشنی با طراحی مارک on-point بیان می کنند. برای یک وب سایت ، موفقیت در برندسازی به معنای ایجاد آگاهی از برند و ایجاد روابط با مخاطبان هدف است که منجر به تعامل مداوم می شود.
مارک تجاری به هر کاری که شرکت انجام می دهد ، مانند تبلیغاتی که آنها ارائه می دهند و سایر مارک های تجاری که با آنها شریک هستند ، گسترش می یابد. مارک وب سایت بخشی از تجربه یک تجربه ثابت برند برای همه پیروان و خریداران شماست.
مارک وب سایت چیست؟
–
مارک وب سایت نمایندگی بصری برند شما از طریق وب سایت شماست. هر وب سایتی که بازدید می کنید مقداری از مارک تجاری در طراحی آن گنجانده شده است ، مانند این نمونه های مارک وب سایت:
در طراحی وب سایت بالا ، DSKY با استفاده از آبی ، صورتی و بنفش در یک شیب الهام گرفته از آبرنگ به عنوان پس زمینه وب ، محیطی نرم و دلپذیر ایجاد می کند. این پالت رنگ و انتخاب طرح کاملاً زنانه به نظر می رسد ، و این ارتباط را برای این برند که یک زن متمرکز است ارائه می دهد.
و در زیر ، arosto از طریق خطوط تیز ، رنگ های گرم و یک طراحی هندسی متقارن ، وب سایتی پویاتر و جسورتر ایجاد می کند. این بیان می کند که Musikkverden یک مارک جسورانه و پویا در ارتباط با دنیای طبیعی است ، که عکس های سرسبز گیاهان و سنگ ها این را نشان می دهد.
مارک تجاری وب سایت نقطه
–
قبل از اینکه بتوانید یک وب سایت را مارک کنید ، به یک شخصیت تجاری واضح نیاز دارید. این شخصیت برند شماست: آیا شما مدرن هستید یا قدیمی هستید؟ مقرون به صرفه یا انحصاری؟ جدی یا احمقانه؟ پس از اینکه دقیقاً چه کسی را چکش کردید ، می توانید از طریق گزینه های طراحی مانند قلم ها ، تصاویر ، پالت رنگ و شکل ها و مواردی مانند کپی صدا ، سیاست های خدمات به مشتری و بله ، هویت تجاری خود را نشان دهید. طرح و قابلیت وب سایت.
تم وردپرس هندسی آبی
طراحی قالب وردپرس توسط مایک بارنز
در کل ، وب سایت شما و هر چیز دیگری که ایجاد می کنید دارای این هویت تجاری است که با هم همکاری می کند تا مردم را از شرکت شما آگاه کند ، با آنها درگیر شود و به طور ایده آل ، طرفداران خود را ایجاد کند. کل این فرآیند به نام تجاری معروف است.
هویت نام تجاری رنگارنگ با کارت های بازرگانی ، لوازم التحریر و یک آرم
طراحی هویت برند توسط آناستازیا اس.
مارک وب سایت موثر از همان اصول مارک تجاری موثر در هر نوع دیگر پیروی می کند. فراتر از اصول هویت برند ، ما پنج نکته برای مارک وب سایت شما داریم.
1. عملکرد وب سایت
وب سایت شما چه کاری انجام می دهد؟
آیا این یک سایت تجارت الکترونیکی است؟ سایت استریم؟ یک پورتال امن مشتری؟ یک وبلاگ؟
وب سایت شما هر کاری انجام می دهد ، باید کارهای خود را به خوبی انجام دهد. برای یک سایت تجارت الکترونیکی ، این به معنای تجربه خرید یکپارچه ، ساده ، مستقیم و ایمن است. برای یک وبلاگ به معنای ارائه محتوا به روش واضح و جذاب و قابل اشتراک گذاشتن آن است.
وب سایت اشتراک آب نبات رنگارنگ
طراحی وب سایت توسط میتوم
وب سایت قهوه در سایه های قهوه ای
طراحی وب سایت توسط DSKY
عملکرد وب سایت شما بخشی از نام تجاری شما است. اگر خوب کار نکند – یا استفاده از آن ناجور باشد ، استفاده از آن دشوار است یا نحوه استفاده از آن مشخص نیست – این نشان دهنده نام تجاری شما است.
فراتر از اینکه وظیفه خود را به خوبی انجام دهد ، نحوه عملکرد وب سایت شما با نام تجاری شما بازی می کند. به عنوان مثال ، اگر یک مرکز آبگرم روزانه پیشرفته هستید و وب سایت شما راهی برای رزرو آنلاین روش های درمان آبگرم به کاربران ارائه می دهد ، عملکرد شما ممکن است شامل توانایی رزرو رایگان درمان های آبگرم و ایجاد بسته های درمانی سفارشی باشد.
برای یک جعبه تولید خودتان ، این توانایی برای کاربران وجود دارد که می توانند عکس های مورد نظر خود را روی جعبه روی صفحه کلیک کرده و بکشند ، تقلید از روند پر کردن یک جعبه در بازار کشاورزان ، می تواند بخشی از این موارد باشد ویژگی های مارک دار که سایت شما را از رقبای خود جدا می کند.
2. ایجاد یک استراتژی محتوا
استراتژی محتوا همانطور که از نامش پیداست ، استراتژی موقعیت یابی محتوا برای برقراری ارتباط با برند شما و پیشنهادهای آن است. این موارد شامل مواردی مانند وبلاگ ، فیلم و اینفوگرافیک است.
طراحی وبلاگ تصویرگری پاستل
طراحی وب سایت توسط Zero.Gravity
وب سایت سفر رنگارنگ
طراحی وب سایت توسط deandesign
چند روش وجود دارد که استراتژی محتوای شما در استراتژی کلی مارک وب سایت شما کار می کند ، مانند:
آشنایی مردم با برند شما
آنچه را که از مارک شما می خواهند به دیگران بدهید – تأکید کنید که شما برای آنها برند هستید
نام تجاری خود را فراتر از وب سایت خود گسترش دهید – ممکن است محتوای خود را در ایمیل یا رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید ، و به بینندگان قبل از اینکه واقعاً از سایت شما بازدید کنند ، از ظاهر و احساس وب سایت خود لذت ببرید.
Th
این استراتژی ها یک راه عالی برای نشان دادن هویت شما با گسترش وب سایت خود به سیستم عامل های دیگر مانند شبکه های اجتماعی و ایمیل است. از طریق محتوای استراتژیک و مارک دار ، می توانید آنچه را که برند شما منحصر به فرد است به نمایش بگذارید و نام تجاری خود را به عنوان بهترین انتخاب برای مخاطبان هدف خود قرار دهید ، که می تواند مشتریان را به سمت وب سایت و نام تجاری شما سوق دهد.
3. تخمگذار همه
طرح بندی وب سایت شما بخشی اصلی از مارک تجاری آن است. به معنای واقعی کلمه وب سایت شما به این شکل است: ناوبری بالا یا جانبی؟ چگونه متن دور تصاویر پیچیده می شود؟ ساختار کلی سایت چیست؟
طراحی وب سایت آبگرم با زنگ های نگین
طراحی وب سایت توسط مایک بارنز
اگر نام تجاری شما قابل استفاده و استفاده از آن آسان است ، ناوبری وب سایت شما باید با دکمه های بزرگ و ناوبری بصری ساده و ساده باشد. اگر نام تجاری شما بسیار بصری است ، طرح شما باید اولویت تصاویر باشد. اگر غریب ، سرگرم کننده و کمی فرار از خواب هستید ، پیمایش وب سایتی که امکان گم شدن سوراخ های خرگوش برای کاربران را فراهم می کند ، می تواند روشی جذاب برای برقراری ارتباط با برند شما باشد.
وب سایت راهنمای دانشجویی رنگارنگ
طراحی قالب وردپرس توسط e2infinity
فقط مطمئن شوید که طرح شما گیج کننده نیست. حتی اگر پیچیده باشد ، همیشه باید از نظم منطقی پیروی کند که کاربران پس از گذراندن چند ثانیه در وب سایت شما ، سریعاً انتخاب می کنند.
4. ایجاد یک تجربه کاربری عالی (UX) و رابط کاربری (UI)
درست کردن نام تجاری وب سایت خود با ایجاد یک تجربه کاربری و رابط کاربری عالی است. طراحی UX و طراحی UI (رابط کاربری) نزدیک نسبی آن زیر شاخه های طراحی وب هستند. طراحی UX از زمان ورود مشتری به وب سایت شما تا زمان خرید ، روی سفر کاربر در وب سایت شما متمرکز است. یک وب سایت با مارک خوب اطمینان حاصل می کند که این سفر تا حد ممکن روان است ، به همان روشی که یک سفر روان و بصری در یک فروشگاه انجام می شود.
طراحی UI هنر ایجاد رابط ها ، تمام نقاط لمسی بصری وب سایت شما است: آیا دکمه تماس برای عمل برجسته است؟ آیا ترکیب رنگ ، تایپوگرافی و تصاویر به خوبی با هم کار می کنند؟ اینها عناصری است که به رهنمودهای مارک تجاری شما پیوند خورده و تأثیر زیادی در ظاهر و احساس وب سایت شما دارد.
این جنبه های طراحی وب در کنار هم مواردی مانند کارایی ، سهولت استفاده ، دسترسی و تعامل بین شخص و وب سایت را شامل می شود.
دکمه های تصویرگری به رنگ پاستل
طراحی آیکون توسط JansDesign
5. ثابت نگه داشتن آن
سازگاری کلید همه مارک های تجاری است ، نه فقط مارک های وب سایت. وقتی نوبت به وب سایت می رسد ، سازگاری به این صورت است:
صدا و لحن یکسان در میان صفحات
الگوهای صفحه سازگار در سراسر وب سایت
اگر بیش از یک وب سایت برای همان مارک تجاری دارید ، باید در سراسر وب سایت ها یک نگاه و احساس ثابت داشته باشید
آرم و هویت مارک به رنگ های سبز و صورتی
طراحی لوگو و هویت برند توسط Spoon Lancer
اینجاست که داشتن یک راهنمای مارک شفاف به درد شما می خورد. وقتی همه عناصر طراحی خود را در یک مکان قرار دهید ، شما و هر طراح که با آن کار می کنید می توانید به سرعت به راهنمای برند خود مراجعه کرده و صفحات وب مارک دار ، طرح ها و دارایی های دیگری را ایجاد کنید که کاملاً متناسب با شخصیت شما باشد.
راهنمای مارک سفید با لهجه های صورتی و آبی
طراحی راهنمای مارک توسط تری بوگارد
الهام بخش از نمونه های مارک وب سایت
–
اکنون که می دانید هنگام مارک وب سایت خود باید به دنبال چه مواردی باشید ، بیایید نگاهی به چند نمونه الهام بخش برای نام تجاری موفق وب سایت بیندازیم تا آب میوه های خلاقانه شما به جریان بیفتد:
برنامه نقدی
عکس صفحه وب Cash App
از طریق برنامه نقدی
Cash App ، پاسخ صریح Square به Venmo ، به مارک جالب و مدرن آن در وب سایت پرتحرک و سورئال خود متکی است. در یک بسته محدود از رنگ سفید ، سفید و Cash App ، شما با ستون ها ، رمپ های اسکیت و ادای احترام به “Relativity” MC Escher پیمایش می کنید تا در مورد پیشنهادات برنامه ، که شامل پرداخت های فوری ، بانکی و حتی معاملات سهام و بیت کوین است ، اطلاعات کسب کنید.
نایک
عکس صفحه اصلی نایک
از طریق نایک
نایک از طریق وب سایت خود کفش ها ، لباس ها و افرادی را که در حال پوشیدن لباس در یک زمینه سفید خشن هستند ، نام تجاری واضح و گرا را بیان می کند. کنتراست سفید متن مشکی جدا کننده هر بخش است.
چیپوتل
صفحه اصلی چیپوتل ، بوریتو ، کاسه ها و کیسادیلا
از طریق Chipotle
در وب سایت Chipotle ، اولین چیزی که می بینید یک فیلم حضوری از یک کوکادیلای خوش آب و هوا ، پنیر و خوشمزه است. هنگام پیمایش ، با بخش بعدی مارک تجاری Chipotle در فرم وب سایت روبرو می شوید: تصویری از هر یک از پیشنهادات آنها. بر روی مورد نظر خود کلیک کنید و شروع به سفارشی سازی کنید – دقیقاً مانند حضور در Chipotle و ساخت وعده غذایی خود در فروشگاه.
IKEA
صفحه اصلی ایکیا
از طریق IKEA
وب سایت IKEA اشتراکات بسیاری با یک فروشگاه IKEA دارد. این منظم منظم است ، دارای یک طرح واضح است و پر از طراحی الهام بخش برای بازدید کنندگان است. و برخلاف فروشگاه IKEA ، نیازی نیست که در تمام پیچ و خم قدم بزنید تا مبلمان مورد نظر خود را پیدا کنید – فقط می توانید آن را در نوار جستجو تایپ کنید و در یک ثانیه پیشنهادات خود را دریافت کنید.
کرایولا
عکس صفحه وب سایت Crayola
از طریق کرایولا
کرایولا مترادف با “هنر بچه ها” است. و هنر بچه ها مترادف با رنگ و سرگرمی است. که ‘
99designs.com/blog/web-digital/website-branding/
اولین باشید که نظر می دهید